14 Websites:Organisaties:Samenvattingen:Gerelateerde categorieën:Gerelateerde trefwoorden:Gerelateerde locaties:
degeschillencommissiezorg.nlDe Geschillencommissie ZorgGebruikers kunnen een klacht indienen bij de zorgaanbieder en, indien nodig, bij de Geschillencommissie Zorg. De Geschillencommissie Zorg biedt verschillende oplossingsmethoden, waaronder mediation, onderlinge oplossing en bindend advies (uitspraak). De website biedt informatie over de procedure, kosten, en de rol van de Geschillencommissie Zorg bij het oplossen van geschillen binnen de zorgsector.Consumentenrecht → Klachtenrecht 17 zorgaanbieder 120 procedure 682 mediation 1870 klacht 7000
klachtenloket-kinderopvang.nlKlachtenloket KinderopvangHet loket faciliteert het indienen van klachten, het bieden van hulp bij het indienen van klachten en het uitleggen van het klachtenproces. Gebruikers kunnen eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang raadplegen en vragen van andere ouders lezen. Het website biedt informatie over veiligheid en kwaliteit in de kinderopvang en stelt de stappen om een klacht te behandelen duidelijk uiteen.geschillencommissie 15 bemiddeling 1294 kinderopvang 2639 ouders 3760 klacht 7000
zorgdoenwijsamen.nlZorg Doen Wij SamenDe klachtenregeling is specifiek ontworpen voor zzp'ers in de zorg, zoals helpenden, verzorgenden, verpleegkundigen en andere professionals in de gespecialiseerde zorg. De regeling biedt een externe partij om klachten over verleende zorg af te handelen, waarbij cliënten gehoord worden en zorgverleners een correcte afhandeling krijgen. De website biedt verschillende abonnementen, waaronder een goedkope optie van €40 per jaar, en maakt deel uit van een brancheorganisatie voor zelfstandige zorgprofessionals.Medische Zorg → Zorgverleners 227 klachtencommissie 26 klachtenregeling 57 zzper 141 abonnement 3251 cliënt 8453 zorg 11958
lkmh.nlLandelijke Klachtencommissie Medische HulpmiddelenIndien de leverancier niet in staat is om het probleem met de cliënt op te lossen, kan de LKMH bemiddelen. Het secretariaat van de LKMH neemt de taak van klachten coördinator op zich om de klacht te onderzoeken. De klachten coördinator stuurt het dossier en de bevindingen naar de LKMH op verzoek van de cliënt.secretariaat 167 dossier 933 bemiddeling 1294 leverancier 1647 klacht 7000 cliënt 8453
adr-samenwerking.nlSamenwerkende ADR-instanties in NederlandADR staat voor Alternative Dispute Resolution, een term die ook buitengerechtelijke geschilbeslechting wordt genoemd. ADR is een methode om geschillen tussen consumenten en bedrijven op te lossen zonder naar de rechtbank te hoeven gaan. In Nederland zijn vijf instanties aangewezen als buitengerechtelijke geschilinstanties, waaronder de Geschillencommissie, de Geschilleninstantie Pensioenfondsen, de Huurcommissie, Kifid en SKGZ.Lokale Overheid & Bestuur → Overheid 7032 geschillencommissie 15 adr 97 consument 317 conflict 1298
geschilleninstantiemondzorg.nlStichting Geschilleninstantie MondzorgDe stichting is een erkende geschilleninstantie voor de mondzorg, opgericht in samenwerking met verschillende professionele organisaties en de Consumentenbond. Patiënten kunnen zich bij de instantie wenden als ze niet tot een oplossing kunnen komen met hun tandarts of mondhygiënist. De website geeft informatie over het indienen van een geschil en de procedure. De stichting is erkend door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en biedt een neutrale beoordeling van de klachten.Recht & Politiek → Rechtsgebieden 405 erkennen 42 geschil 210 procedure 682 zorgverlener 901 klacht 7000
talanton.nlTalanton ValuationTalanton Valuation is al sinds 1990 actief in het vakgebied van bedrijfswaarderingen en transacties, waarbij ze advies geven bij vragen over de waarde van patenten, geschillen, schadeclaims en financiering. De kernactiviteit ligt in business valuation, waarbij de toekomstverwachtingen van een onderneming worden geanalyseerd naast de huidige feiten en cijfers om potentiële waardegroei of schade te identificeren. Talanton werkt met diverse opdrachtgevers, waaronder familiebedrijven, accountants, advocaten en de rechtbanken, en biedt diensten zoals business valuation, deal valuation en geschillenonderzoek.bedrijfswaardering 45 patent 56 geschil 210 overname 331 transactie 604
geschilleninstantieverloskunde.nlGeschilleninstantie VerloskundeCliënten en verloskundigen of echoscopisten kunnen bij de instantie terecht als zij niet tot een oplossing kunnen komen via de interne klachtenregeling. De Geschilleninstantie Verloskunde behandelt geschillen betreffende verloskundigen, verloskundigenpraktijken en echocentra, met als doel het herstel van de relatie tussen cliënt en zorgverlener en het waarborgen van de kwaliteit van de geboortezorg. Verloskundigen die lid zijn van de KNOV zijn automatisch aangesloten en andere ondernemingen kunnen zich op eigen initiatief aansluiten.Zwangerschap → Verloskunde 849 echoscopist 23 geboortezorg 26 klachtenregeling 57 geschil 210 verloskundige 364
landvastadvocaten.nlLandvast AdvocatenHet kantoor heeft een jong team van ervaren advocaten en notarissen die zich richten op diverse rechtsgebieden, waaronder aansprakelijkheidsrecht, bouwrecht en vastgoedrecht. Landvast Advocaten biedt praktische en resultaatgerichte adviezen en procederen efficiënt, waarbij ze de behoeften van de cliënt centraal stellen. Het kantoor is actief in zowel lokale, nationale als internationale zaken, bediend ondernemers, overheden en instellingen en biedt hulp bij veelvoorkomende rechtsgebieden zoals huurrecht en ondernemingsrecht.Recht → Bedrijfsrecht 652 geschil 210 recht 1254 contract 2083 advocaat 2502 cliënt 8453 Zuid-Holland → Rotterdam 25048
klachtencommissie.nlKlachtencommisie.nlDe website definieert een klachtencommissie als een commissie die klachten onderzoekt om te bepalen of deze gegrond of ongegrond zijn. De commissie gebruikt een proces van hoor en wederhoor en controleert op wettelijke naleving om tot een oordeel te komen. Het belang van een klachtenregeling ligt in het adequaat afhandelen van klachten, het beperken van schade en het beschermen van de melder, evenals het beklaagde persoon.Arbeid & Veiligheid → Arbeidsomstandigheden 1007 werkomgeving 409 commissie 627 procedure 682 wetgeving 744 klacht 7000
ombudsmanschadeverzekeringen.nlStichting Ombudsman Schadeverzekeringen NederlandDe stichting behandelt klachten en vragen van consumenten en ondernemers, zoals bedrijven en woningcorporaties, over de behandeling en betaling van schadeverzekeringen. Klachten moeten betrekking hebben op Nederlandse schadeverzekeraars, zoals ABN-Amro, Achmea, AEGON en ASR, en zijn gebaseerd op Europese richtlijnen. Het doel van de organisatie is om consumenten te helpen met hun verzekeringsgeschillen door een snelle, kosteneffectieve en eenvoudige oplossing aan te bieden, wat het vertrouwen in de verzekeringsmarkt versterkt.Recht → Consumentenrecht 210 ombudsman 21 schadeverzekering 76 consument 317 verzekeraar 598 klacht 7000
herstelhuis.nlHet HerstelhuisHet Herstelhuis faciliteert gesprekken op basis van vertrouwen, gericht op het verkrijgen van nieuwe inzichten en het oplossen van geschillen. De oprichters, Gerrit Hulsbergen en Henk Wim Lijftogt, beschikken over uitgebreide kennis van aansprakelijkheidsrecht en vaardigheden in geschilbeslechting. Henk Wim Lijftogt heeft een lange carrière achter de rug in het juridische en business coaching vakgebied, met een achtergrond in het recht en NLP business coaching.Juridisch → Geschillenbeslechting 29 oordeel 37 geschil 210 vertrouwen 1384 coach 2328 gesprek 2612 communicatie 10060
gerkoberman.nlGerk ObermanGerk Oberman is een jurist die zich richt op het helpen van werkgevers en werknemers bij het oplossen van conflicten als gevolg van niet nagekomen afspraken of ontevredenheid over diensten. Hij biedt juridisch advies en bemiddeling, en kan in geval van nood de argumentatie voorleggen bij de rechtbank. De website legt uit dat Gerk zich richt op het begrijpen van het Nederlandse arbeidsrecht en het begeleiden van klanten door complexe situaties, met name bij ontslagzaken of concurrentiezaken.Professioneel Onderwijs → Juridische Studies 28 rechter 119 arbeidsrecht 986 bemiddeling 1294 conflict 1298 afspraak 13832
ruimtezoektruimte.nlVan den Heuvel Ontwikkeling en Beheer B.V.Het platform faciliteert de omzetting van voormalige bedrijfsbebouwing, kassen en sierteeltbedrijven naar bouwrechten, waardoor de realisatie van woningen mogelijk wordt. De website biedt bemiddeling en assisteert bij de benodigde ruimtelijke procedures, waarbij Van den Heuvel Ontwikkeling en Beheer B.V. een cruciale rol speelt. Voorbeelden illustreren hoe ‘Ruimte zoekt Ruimte’ in concrete situaties heeft bemiddeld bij de aankoop van landgoederen en de realisatie van nieuwe woningen door het koppelen van aanbieders en belanghebbenden.procedure 682 bemiddeling 1294 ruimte 3825 woning 17978 Molenlanden → Bleskensgraaf ca 131